20101211

Another hiatus and about MYC

Aku dah habis exam, tapi aku rasa..keadaan belum izinkan lagi aku untuk menulis. Hadoi..penat gak jadi mak orang ni. Tambah plak, nak kena siapkan kerja kat lab, plus field work 2 minggu. Aku rasa sampai new year, mungkin aku akan hiatus dari menulis. 

Sementara itu, kalau ada sesiapa yang singgah sini, sila la baca  post kat bawah ni. Aku baru start jadi team member blog MYC and ni post pertama aku. Kat situ, aku menulis ringan sikit. Sekadar reporter je kot. Apa kebenda MYC ni? Ah, baca dulu.

Aku akan update bila ada kesempatan.



"Saya baru diberi akses untuk menghancurkan, mem-virus-kan sesiapa yang ter-singgah dengan sengaja atau pun secara tidak sengaja ala-ala "Omak-I-tertokan-lak-butang-ney". Sepatutnya saya dah start menulis semenjak minggu lepas, tapi saya rasa baik saya fokus untuk menulis jawapan untuk perperiksaan semester saya.

Saya mulakan carutan coretan pertama saya di sini.

Sebelum ini saya diberitahu oleh Mama MYC (read: Arenisah) yang dia telah menerima banyak email cinta yang bertanyakan bagaimana hendak menyertai kumpulan ini. Selain itu, terdapat juga jemputan-jemputan bagi menyertai pelbagai aktiviti lain. Mengenai menyertai aktiviti lain itu sebenarnya adalah satu masalah yang agak berat untuk kami. Sebab aktiviti kami sendiri selalu terjejas dek kekangan masa masing-masing.

Siapa sebenarnya MYC?
Seperti dalam penerangan pada header blog..ok, penerangan itu hebat hanya dari segi linguastik, kami belum pun capai tahap camtu. 

Kami sebenarnya adalah sekumpulan orang yang bertemu, berkenalan dibawah mazhab takdir. Awal-awal pertemuan adalah di dalam Forum Malaysian Teenager di mana kami bertukar-tukar pendapat mengenai banyak isu. Dari isu yang remeh seperti 

"Boyfriend I Lupa Annivesarry, patut tak I break dengan dia? Benci!!!"

Sehingga lah ke isu-isu semasa seperti

"Apa pendapat korang mengenai isu Sumpah Saiful Bukhari?"

Melalui pertukaran pendapat seperti itu, kami mengenali masing-masing dengan mendalam sehingga mewujudkan satu ikatan persahabatn yang kukuh. Pendapat-pendapat yang dilontarkan adalah tulus suci, tak main-main tau. Ini adalah kerana kami tidak lansung mengenali sesiapa, maka tiada pendapat perlu ditapis bagi menjaga hati sesiapa.

Mungkin juga kami memang adalah orang-orang yang terpilih untuk berhubung antara satu sama lain. Masing-masing bagaikan banyak persamaan. Masing-masing memang selalu perangai macam budak tadika, tapi pada masa yang sama, matang secara betul mengikut masa dan tempat yang sesuai. Persahabatan yang terjalin memang sangat menarik sebab masing-masing datang dari latar belakang yang berbeza.

Kadang-kedang, persatuan ni lebih kurang juga dengan PEKIDA, 3-LINE. Namakan sahaja mana-manapertubuhan sosial yang kau tahu. Modus operandi kami adalah hampir sama. Cuma kami tak kutip duit bulanan, kami tak pukul orang.

Pertubuhan ini menawarkan satu rangkaian persahabatan di mana setiap ahli masing-masing mempunyai keistimewaan masing-masing dalam bidang yang tersendiri. Ahli-ahli kumpulan ini juga terdiri dari lingkungan umur 17tahun sehingga 25tahun. Tapi disini, pergi mati sama umur. sesiapa sama sahaja asalkan dia mampu berkawan serta mengeluarkan pendapat masing-masing.

Sebenarnya dalam kehidupan, antara yang penting adalah telinga untuk mendengar masalah sendiri, kawan yang ada semasa kita memerlukan sokongan moral, serta minda yang terus menerus bekerja dengan cara berdebat supaya minda tak tidur dan mati, beku sebab tak pakai.

Separuh dari kami adalah pelajar (dah nak grad pun), dan separuh sudah bekerja. Bidang masing-masing juga adalah agak bertentangan dengan masing-masing. Walaupun begitu, perbezaan lah yang membuat kami lebih rapat sebab saling menghormati pendapat masing-masing.

Perbezaan pendapat bukan bertujuan untuk bergaduh, tetapi adalah bagi meluaskan skop pandangan, membetulkan masing-masing jika ada salah dan silap. Dan disebabkan bidang yang kontra ini jugalah, lingkungan kemahiran kami adalah agak luas.

OK, dah macam MLM. Jangan risau, kami bukan along bukit beruntung. Kami tak jual gelang magnet.

Dengan alasan-alasan diatas, maka sebahagian dari matlamat kumpulan ini telah pun tercapai. Kami tidak akan membiarkan minda anda mati. Kami sentiasa meransang antara satu sama lain dalam menjadi manusia yang lebih baik dan juga mencapai cita-cita masing-masing.

Jika anda berminat untuk menyertai rangkaian kami, add sahaja mana-mana ahli tertinggi kami, dan PM untuk menyatakan niat suci tulus mulus kudus anda. Kami sentiasa menerima dengan tangan yang terbuka"

2 comments:

www.keryoki.tk said...

lepas nih takut ah nak buli ko//ahaha

Myth said...

haha~~ dah lama dah benda ni, baru now nk takut?