20101105

Secara rawak tetapi tepat pada hakikat



Aku teringat masa tarikh 20.10.2010. Masa tu aku on the way ke hospital selepas dapat panggilan dari ICU. As usual, aku pasang MP3 atas scooter. Song was play by random.

And it hit me. Lagu-lagu yang terpilih memang lagu yang berpuaka untuk aku. Dari first time aku dengar lagu-lagu tu, then sampai hari ni, aku akan teringat susunan lagu yang dimainkan ketika itu.

First song: Dear God

Second Song: Warmness On The Soul

Third Song: Invisible

Hell, pastu memang sampai terus ke hospital. Kalau kau cuba baca lirik-lirik dia, memang rasa haunted sangat. Sangat-sangat haunted sebab kebetulan tu sangat menakutkan. Even sampai sekarang kalau dengar lagu-lagu ni, aku duduk diam-diam, dengar sampai habis. Selalu dengar sambil baca buku or atas motor je.

Cuba la baca lirik dia. Then imagine apa rasa bila pas tu kau dapat tahu yang orang yang kau sayang dah takde. Sentap!!!

p/s: Baru balik dari kubur. Terasa nak share benda ni lak. But papehal layankan dulu.

p/s/s: Apasal takde lagu melayu? Hanya Jauhari kenal manikam. 


No comments: