20091117

Aku sukakan malam yang gelap dan tenang

Aku adalah seekor kelawar....
haha~~ramai orang marah bila ak study waktu malam2 hingga ke subuh, sebab aku telah mengubah fitrah manusia yang tido di wktu malam dan bkerja di waktu siang. Salah ke aku belajar di waktu malam? Waktu malam adalah lebih dingin, tiada bunyi rauman-rauman engin sialan yang ingin menunjukkan kuda besi dan chariot mereka itu wujud (aku dok kat 1st floor,sebelah parking lot klinik..kelemahan utama bilik ni aku xley merokok snagat waktu siang).

Solution? even kalau Library Um ni buka 24jam...ada sape2 brani nk study kat situ aound 2-3 pagi hanya di temani beberapa kawan? Camner dengan department (kimia aje la yang ada tempat study,) atau kalau nak berlagak (khasnya physicist) gi study kat Fakulti Kejuruteraan. Boleh tu boleh je...tapi kalau dah buat seminggu dua,pastu tibe-tibe ada benda lain ikut korang balik,call aku. Aku nak rakam woo....bleh jual kat mana-mana syarikat media.

So..seperti sem lepas,McD lah solution nyer...kalau pergi Kfc dekat blakang UM ni,pack and sejuk sangat. Lagipun KFC punya aura is the place to eat a heavy meal, it more towards family gather. Perlukah aku merosakkan kebahagian sebuah keluarga yang ingin menjamah santapan malam bersama-sama dengan orang yang tersayang?

Maybe persoalan utamanya,kenapa tempat makan yang golongan cam aku nak gi study? Jangan bagi jawapan kasar sebab ada makanan. Aku gi sana beli air je..kadang2 xblnaja lansung (tribute to Mooke and pedo,hahaha). Sana selesa..ada airconditioniner. Then kalau aku nak study sambile ditemani gerakan-gerakan rawak Brown yang ditarikan oleh partikel-partikel abu ditiup kencang serta berafsu oleh penapis oksigen, aku boleh buat sesuka hati ginjal aku(memandangkan kat bilik xbley...aku sendiri rasa xselesa buat camtu kalau bukan open air).

Personally, McD pun pandai....die punya style....seperti less family enviroment. It is towards teenage whereby tempat nak hang up,tgk bola, diskus yang x serious...dan bila waktu malam,tempat tu menjadi seperti magnet kepada pelajar. Risiko kat situ satu jela..godaan untuk makan. But so far aku ok je..xde overspent kat situ..

Adakah aku mempomote Mcd? Tidak sama sekali. Aku lebih suka makan di Kfc,Popeye, Mapley 14th, fifth college cafe, Western Abg Maidi 11th (walaupun abang xpnah tukar baju kerja,tetapi saya tau abang basuh hari-hari..abang xmiskin, in fact abang kaya dari bisnes abang...tapi dah itu trademark abang...xkisah la). Aku sangat-angat merasakan lunch or dinner kat Mcd sangat membazir. Aku cuma menyalah gunakan kemudahan yang disediakan oleh Mcd kepada Pelangan-pelangganya...

Its not a crime honey, its your customer rights

Belajar la kamu dimana pun...insyAllah masuk gak dalam neuron asalkan kamu bersungguh-sungguh dan mempunyai azam.

~~The curve main bowling? Argh...member punya pasal...aku korban kan gak...tapi aku xmain unlesss ada sugar daddy nak support...sapa nk support?~~

No comments: