20100115

Mikroprocessor dan Pengkomputeran




 Professor Madya Dr. Burhanuddin Kamaluddin


Aku hanya sempat mengikuti 2 kelas Dr Burhan (Batch aku panggil abang Burhan). Lab Mikro-P dan juga Kelas Mikro-P sebagai subjek pilihan.

Pagi ni, sebaik sahaja aku bersiap untuk pergi ke hosp, nisa call and bagitau Dr.Burhan dah tiada..

Allahyarham telah dimasukkan ke hospital 2 hari yang lalu. Kata orang,ada urat di otak dia putus. This may due to a lot of pressure.

Baru kelmarin (khamis) aku bersama-sama Wan, Farezwan, Fadh, Ifwat, Nadia, Shamim, Marlinda, Sayed, Linda, Farha, Fatin, Illy, Yam, Farah, Fizin,Sofwah melawat Dr Burhan di PPUM.

Malangnya sedari dia masuk ke hospital, dia memang dalam keadaan koma.

Kebetulan ketika itu Dr, Zainol juga datang melawat. Setelah melihat keadaan beliau, Dr.Zai mencadangkan kami membuat (3rd Year) membuat Solat hajat dan bacaan yasin.

A short meeting concludes that it will be conduct today. However aku tak dapat datang sebab urusan keluarga.

Namun segalanya sudah terlambat. Sebelum sempat mereka memulakan majlis, Beliau telah pun pulang ke Rahmatullah.

Aku tersentak pagi-pagi.

Walaupun tersentak, aku masih perlukan rokok.

Maka..damai dan tenag lah kamu di sana, Abang Burhan. Segala ilmu yang pernah kau ajar kepada ku, akan aku semaikan kepada mereka yang lain.

Alfatihah.






p/s: ily mengingatkan aku...yamg Allahyarham tak dapat baca tulisan-tulisan semoga cepat sembuh dari kami, yang dilekatkan di bersebelahan beliau. Segalanya sudah terlambat.

4 comments:

Vulpine Ninja said...

ko lupa aku....

Myth said...

damn! sowie2...aku edit. Aku dah rasa dah sumthing missing

ily said...

(T_T) already miss him...

fatin said...

sdehnye..smoge arwah dtempatkn di kalangan org beriman
utk kite yg idop lg ni,get ready k..