20100103

Im very full, seriously

Do you believe this?

Seorang guru yang mengajar muridnya yang ketika itu sedang berada di dalam darjah 5, kembali berjumpa anak muridnya setelah 36tahun  tidak berjumpa.

Dan dia berjaya tracking balik pelajar dia melalui Faceboook.

Thats what happen today, 2th January 2010, 10.20am.

My mum teachers datang ..and the best part is dia cari rumah ni guna Google Map. Aku pernah try track address rumah ni melalui GPS Lab Elektronik, tapi tak wujud. Haha. Dulu, dalam setahun lepas jugak, Burung  Hafiy, Esmat pernah datang ke rumah aku, berpandukan Google Map gak. Kagum dengan teknologi.

Lama aku tak mop rumah. Rasa nak patah pinggang mop tadi. Dah la batang mop tu patah, so menjadi lagi pendek. Ini memaksa aku membongkok lebih 30 darjah.

Kena ganti mop.

Kenapa aku mop? Sepatutnya Nenek datang tadi dengan Nek Long and Nek Busu serta nyiang Rapik kerepek. Tapi tetiba last minit ubah plan and ajak kami sekeluarga makan di Ampang Park, Cozy Corner. Restoran ini bagi aku, biasa-biasa sahaja..tapi sebab arwah atuk dan nenek suka sangat lepak tempat ini, so boleh kata tiap tahun kami akan datang tempat ni beberapa kali.



Aku agak terkesima bila dia ubah plan. Sakit belakang aku mop dapur.

Malamnya kami pergi ke Seksyen 14th, PJ. Keluarga Umi organize makan malam dan pertemuan ahli-ahli keluarga di Restoran apa entah. Tapi restoran Pakistan. Dia tempah separuh kedai tu dan makan secara bufet. Lauk yang sangat pelbagai, dan juga kambing seekor. Pok pernah berjanji (banyak kali) untuk buat makan malam di mana ada seekor kambing bakar. And kami dapat tadi. Aku tak tau berapa blood pressure aku sekarang. Tapi tadi memang mantong gila...

Later selepas Yam pass gambar kat aku (atau bila dia upload kat fb..which is aku rasa dia dah buat pun), aku akan post kat sini gak. It was fun. Sebab terhibur gak di kala jantung berdebar-debar ditambah debaran daging kambing bakar..

Ines, Thanx a lot. It wasalways been fun to have a chat with you.

Its a long day.

And 7th January is much longer.
Seperti pembedahan yang lepas, aku akan stay sampai mama keluar OT and masuk ICU. And aku adalah orang yang menunggu sampai dia sedar kat ICU, tak tidur. Aku rasa, itu je yang mampu aku buat. Kalau boleh masuk ICU lama-lama, mau Nurse tu cubit aku. Aku tak boleh biarkan itu berlaku. Sebab nanti ada orang marah. (Anda tahukan perbezaan nurse goverment dan swasta?)

Leh kata hari ini agak menarik

And penat.

2 comments:

faRaLouiSe said...

sedap tak kat cozy coner ni??
western menu ea?? cam beSt ~

Myth said...

em..ada western and eastern. fusion pun ad..