20100905

Grimm's Makeover

Who doesnt know Grimm's Brother?

Right, selalu memang orang akan blur bila dengar nama ni. Blur macam Ikan emas dibawa belayar. Masak seekor di atas dapur (hell, do people eat gold fish?)

Tapi bila sebut Cinderella, Sleeping Beauty, Hell!! Sapa tak kenal. Kisah-kisah dia mesti melibatkan kehhidupan yang terbaik, yang menjanjikan nikmat dunia.They are dangerous, a fantasy if you know what I mean.

Apa kelas dengar cerita-cerita rakyat kita sendiri kan? Balik-balik penuh dengan nasihat berbagai. Ah, karut, Karut! Dah la pakai baju kurung yang longgar dan tebal. takde geli-geli. Malas ah nak layan. Bila adaptasi dalam cerita drama pun sama, hampas.

Tapi yang peliknya bila Indon buat,ramai je rakyat maleis tengok kan? Kenapa?

Aku berani bet. generasi yang ada sekarang ni ialah generasi yang dibesarkan, dididik dan disemai dengan kisah-kisah dongeng barat. Masa kecik pun bila nak tidur tengok cerita Barney, nak kena nyanyi lagu "Kelip-Kelip Sang Bintang"

But then kan...can you see how do we fall apart now?




I Present to you....feast your eyes!!!




Behold!!!!
































Hell!!

Dont you just love how art make everthing look very nice?

Haha...jangan tengok masa puasa. Hilang pahala. Aku buat ni waktu malam. takpe...selamat lagi.
Rosak aku ni lately kan?
Korang tak nak nasihat aku ke?




Source

8 comments:

Whoopz said...

Dem.. Hot! Baru je lepas sahur.. Kureng ar pahala pose arini tgk aurat katun..

Neko D. 13 said...

fairy tales betollah ko nih

milah hasan said...

rosak la ko ni lately.. meh aku nasihat ko.. jangan rosak2 ye.. hihi

Myth said...

Whoopz: time tu dah azan ke belum?

Odah: Ntah la....kerlakar plak tibe2 ni.

Milah: nasihat je? xnk cubit2, rotan2 ke?

malcolmx_87 said...

tengok aurat komik~~raya dah dekat~ =D

Myth said...

Its ok malcolm. Its perfectly safe...

Only not safe for those who fasting. Hahaa

Syah Indra said...

oh my..

aku pun jadi 'selaras' tengok benda2 ni..

sila rujuk tukar tiub untuk maksud selaras..hahaha..

Myth said...

saye dah lame tak usha tukar tiub...tak tau kenapa...haha