20100621

KAPOWW!! Atoi the Ajaib Boy

As I hangout with Jamil and Chak, we went to watch this movie. All hail to Chak for not using his minority power and but using the multiracial spirit with us.

Secara peribadi aku rasakan movie ni berbaloi untuk ditengok. Walaupun masih ada bau-bau Antoo Fighters, tapi ia adalah lagi berbaloi.



Garapan Azizi 'Chunk' Adnan ada cara yang tersendiri. Cerita agak pantas walaupun ada ter'drag' sikit. But tidak lah keterlaluan. Beberapa spoof cuba dimasukkan dengan lawak bodoh yang memang sengal-sengal ubi, tapi cukup garam dan lada. Sepatutnya Azizi boleh bekerjasama dengan KRU Motion..aku rasa memang akan jadi lagi bagus untuk special effect. Bukan lah sebagus dengan filem luar negara, tapi boleh memperbaiki each other.



Memang duit adalah risiko untuk buat filem camni, tapi kalau takde pihak yang berani jadi frontier, sampai bila la kita pakai teknologi tahun 80an.

Pemilihan Zizan adalah tepat pada awal, tapi bila dah masuk bahagian yang bermain emosi, Zizan gagal. Zizan masih dibayangi dengan aura tak serius walaupun pada babak yang serius. You still have a long way to go , takpe..boleh usaha lagi..belajar dengan Afdlin and Harun Salim Bachik.





Lisa Surihani~~
Owh darling bebeh, you are the main reason Im watching this~~
Lakonan you seem better dear..Keep up the good work. And by the way, your ganu slang sucks a lot. Thats all sebab you punya lakonan tak banyak, walaupun you comel.



Deep inside, sedih jugak la sebab perlakon-perlakon yang otai hanya dapat jadi perlakon sampingan yang kurang sangat muncul. Awie, Afdlin, Harun Salim Bachik, (ada la lagi..malas nak mention). Ada kawan-kawan afdlin yang join..sape nama yang jadi Wira dalam Cuci-cuci? AKu blur ah nak hafal nama-nama ni. Nama rumus pun aku tak hafal. Maybe kebanyakan bajet diletakkan pada sinematografi dan effek.

This time, aku tak tahu la aku makin rabun ke apa, tapi kualiti gambar KAPOWW!! is much-much better then typical movie. Aku rasa macam tengok CINTA. Its a good quality, truly. The effek pun dia cuba minimumkan, tapi once dia buat, he'll tae the low risk yang cantik and berbaloi. Luckily memang dari awal dia cuba buat style comic, so the watcher can understand the flow.

Korang nak jalan citer ke? Tak payah la tau...for me walaupun dia tak ori, tapi masih boleh layan...

Its A worthy movie to watch. I give 3.69stars out of 5.

2 comments:

Hellioz said...

cm gwa xkan tgok je
melainkan gwa bosan tahap cipan
gyahahahahhah~

Myth said...

gua nampak muka yg trusted...tu yg beranikan diri nak masuk tu....
masa nak beli tiket, mmg cuak rasa nak kencing dlm seluar