20100603

Lagenda - Twillight

Sorry lambat..aku patut letak post ini dari pagi semalam. Sebelum Subuh patutnya.

Dari Kosmo, aku terpaku melihat muka dalamnya...mengenai Lagenda Budak Setan.



Umum tahu, ianya diadaptasi dari novel tulisan Ahadiat Akashah. Aku rasa aku tidak layak digelar pembaca novel melayu sebab aku hanya baca tulisan dari seorang sahaja.Ramlee Awang Murshid.

Ini Ahadiat Akashah kalau ada sape-sape yang tak kenal

Ini pula Ramlee Awang Murshid. Memang aku marah kalau orang tak kenal siape ini. Saye marah ye.


Siapa la aku nak menilai siapa yang lebih baik, genre novel mana yang lebih baik. Aku hanya pembaca yang tertarik pada 1 genre sahaja..

So, apahal ku nak bising?

Pernyataan Akashah sendiri...

Malah sewaktu ditanya tentang perbandingan filem saga romantik, Twillight dengan Lagenda Budak Setan, Ahadiat pantas menjawab: "Saya rasa Lagenda Budak Setan lebih hebat daripada saga Twillight. Saya fikir, inilah saga cinta yang boleh dijadikan kisah terbaik di Malaysia, Insya-Allah," kata Ahadiat penuh gembira.

Woih! Ko baca tak novel Twilight? Sampah kot. Kenapa nak bandingkan diri sendiri dengan novel Twilight? Orang yang tengok twillight is mostly orang yang gilakan pada Robert Pattinson.

Sparkle Vampire? Anyone?

4 comments:

Hellioz said...

ah
gwa menyampah ah dengan twilight
dorang bukan appreciate the story
tapi appreciate the actors too much

value cerita pon xde lpas tuyh...


kesimpulannye?
benci gwa twilight

LBS gwa blom tgok
tp review cakap,
movie dy masham lahanat
sebab novel lg best
gyahahahhahahahah~

Myth said...

lu xbaca novel dia...lu xpaham azab gua yg terpaksa baca....walaupun tau novel tu suck gila, tapi sbb 1 karekter je gua baca..then dia mcm hypnotized gua...

gua benci tul...rasa tercabul

Anonymous said...

woit..jangan hina Twilight..aku pukul karang..kah kah kah..

ah bergurau je..I dislike Twilight too..

Seumur hidup aku tengok cerita/buku/novel/teater/puppet show vampire, tak pernah aku tengok versi bodoh macam vampire Twilight.

Se'cheesy' cerita underworld pun lagi bagus dari twilight..

Sebab vampire hensem dalam Twilight tak mampus bila kena sunlight..

Damn..

Twilight sucks..

Myth said...

lu xtau novel dia...

mau kuar air mata darah aku...

hey, cek entry lain psl twillight kat sini, ada aku letak kaw2 punya