20100601

Stuck in forest with Thai nerd

Aku penat bekerja atau malas bekerja?
Sama je la either way..mentally goyah. Adakah seperti Yan yang kemaruk mahu pulang ke rumah setelah 3minggu tak cium tangan ibunya?  Not  Epik  enough...tercalar maruah gua kalau camtu..baik potong je  Buah-Ku-Ini.

Its a nightmare, ouh hell yeah when we try to speak english to people who barely can speak in english. Bukan mengutuk, mencaci, mencerca atau pun mencarut, tapi memang agak tertekan kot. Tau camne ayam communicate dengan Itik?

"Persamaan antara ayam dan itik ialah, kedua-duanya boleh makan dan boleh dimakan"" - Al-Kalapun Kalaparan



Diorang tidak seperti Insan Istimewa yang mampu pakai bahasa isyarat (seriously, bahasa isyarat sangat cool). Takde jari yang mampu untuk taip sms,kalau pakai kuku taji , habis la tiap minggu mau beli hp baru.


"Wazzup bro! Jom pergi surau..pastu lu sambung isap rokok" - ulah seorang Muslimah yang ingin mengajak aku ke jalan kebaikan, dengan gaya mengejek

Hey, who can denied this sign? Its universal. Kalau incik alien (bukan rodzuan) datang pun, dia paham la. Ok, If u give me this umbrella, i swear im gonna wear it everyday.

And bagi aku yang paling leceh ialah bila terdapat jurang pendapat dari segi mentaliti. Serious shit, aku tataw la kat Ubon, Thailand tu macamana, but kalau aku dilahirkan kat sana, memang aku terjun sungai yang ada buaya. Memang berbeza sebab pendedahan terhadap dunia luar bagi mereka adalah kurang. Mereka lebih diajar untuk patuh pada pemerintah tanpa banyak soal.


Untuk berbual dengan mendapat pandangan dia sendiri, adalah sesuatu yang agak mustahil. Im not talking to human, literally a manual book. It just the same if I talk to discone.




 Ok, ramai yang tak tau. This is discone ye adik-adik. Kalau disconnect tu dah lain hal. Tu macam nak hempas handphone sama laptop woo...
 

And now..LNA (ada lah menatang yang lekat kat bawah discone) macam problem, wayar dah loose. Ada peluang nak balik KL, Wahaha! Tetibe rindu KL. (pedo,Instun di tengah hutan, anda di Jepun, jangan nak banding).


Urgh..hopefully boleh la brainwash budak Thailand ni sket..biar dia jadi liberal, ada opnion sendiri, bukan siang malam mengadap notes yang untuk Master dia. For God sake, You are here for 2weeks and the things bout SRT can be done in few days. Dont waste your holiday here. Sepak laju-laju sambil naik kancil merah baru tau.
 SRT stand for Small Radio Telescope, Bukan Saya Ronggeng sampai Tua


Saya berada di sini dan SRT itu memang lagi besar dari saya. Tapi kenapa dia dipanggil small?! Kenapa rang tak panggil saya small?! And SRT tu lagi berat dari saya, kenapa orang tak panggil dia gemuk!? ini Discriminate!

Hurm..maybe ni baru sorang budak thai..aku tataw la perangai budak thai yang len camne..cam Thaksin ke, cam Abvishit. Oh well..it doesnt really matter to me now. Yang penting balik je dari Instun, gua dah ada Jurnal. Doc kata nak publish paper and nama aku ada masuk sekali. Yang pentng, walaupun pointer aku tak sampai 2.7 nanti, aku masih boleh buat Master.

Sudahkah anda merancang keluarga anda?

No comments: